Global Game Jam 2010

0

Posted in

Afgelopen weekend ben ik naar de Global Game Jam geweest. In 48 uur een game maken met een team game ontwikkelaars (professionals en studenten). Normaal doe ik er een week over om een game te maken, dus 48 uur is zeker een uitdaging met weinig slaap ;)

Ik heb helaas geen foto's gemaakt, waar ik achteraf wel spijt van heb, maar ik zal m'n best doen deze post op te vullen met plaatjes. Foto's zijn gemaakt door Dutch Game Garden.

Nieuwe mensen leren kennen:



Ons projecthokje:

Origineel game idee bedenken:

Concept-art:


Tekeningen door mij (links), Xandra van Wijk (rechtsonder) en Esther Zuidgeest (rechtsboven).

Programmeren/testen:



Eindresultaat:



De bedoeling is om de goederen die de ezels vervoeren droog te houden. Dit doe je door stenen te plaatsen in de waterval die het water tegenhouden. Je gebruikt hiervoor Q t/m L op je toetsenbord. De steen zal precies op de plek worden geplaatst waar de toets op het toetsenbord zit. We hadden de game iets te moeilijk gemaakt en hadden geen tijd meer om makkelijke levels toe te voegen, met makkelijkere levels zou dit denk ik wel echt een leuk spel kunnen worden.

Comments (0)

Een reactie posten